Met DST (op de fiets) naar zee (Blankenberge)

Het is al van 2015 geleden dat we met de club nog naar zee zijn gefietst. 1 september (op de eerste schooldag) was het dan zover. Met 11 DST'ers: Ilse, Cindy (kon er in laatste instantie niet bij zijn) Nicole (de dames voorop), Eddy, Theo, Michel, Stefaan, Denis, Bob, Ronny en ik zijn we naar Blankenberge gereden. We hadden een hotelletje geboekt in het centrum van Blankenberge, niet zo ver van de zeedijk.

Vrijdag 1 september

Om 8:00 laden we onze bagage in de camionette van Stefaan en Nicole. Ze brengen onze bagage veilig en wel naar ons hotel in Blankenberge. Die vrijdag regent oude wijven. We hebben maar besloten om met de trein naar Blankenberge te rijden. Die trein vertrekt in Aarschot om 12:40. Er is nog een overstap in Brussel-Zuid. Rond 15:20 zijn we dan aangekomen in Blankenberge.

We checken in, verdelen de kamers en nadien gaan  een terrasje doen. Om 18:30 hebben we een restaurantje geboekt niet ver van ons hotel en gaan we mosselen eten. Nadien nog een wandeling op de zeedijk om het eten nog een beetje te doen verteren. En dan nog eentje drinken om de avond af te sluiten. Nadien bedje in een gaan slapen.

Zaterdag 2 september

Om 8:00 gaan we met z’n allen ontbijten. Nadien is het tijd om onze fiets te nemen en naar Brugge te rijden. Er zijn een aantal DST’ers die Brugge nog niet gezien hebben. Wanneer we in Brugge aankomen, nemen we nog een groepsfoto. Ilse en ik rijden dan verder door naar Damme vanwaar we onze terugreis naar Schoonderbuken verder zetten. De andere DST’ers gaan eerst nog een terrasje doen in Brugge. Die rijden zondag pas naar huis.

Rond 17:00 arriveer ik dan in Schunnebroeck. Eerst Ilse nog bij haar thuis afgezet. Een tochtje van 178 km. op den teller kan al tellen. 😅 Gelukkig zat het weer mee. Alleen de wind was niet echt in het voordeel. Meestal was het zijwind. 💨💨 Al bij al een leuke rit in aangenaam gezelschap. Meer moet dat niet zijn.