2022 Sportief afgesloten

Vandaag de laatste rit van 2022 gereden.

Gravelbanden op mijn Roubaix gestoken om meer grip te hebben op de onverharde wegen. Grotendeels onverhard gefietst maar uiteraard ook op verharde wegen gefietst. Het was wel serieuze wind. Windsnelheden tot 6 Beaufort, dat kan al tellen. Vooral als je wind tegen hebt. Het is wel intensiever fietsen op onverharde wegen. Vanzelfsprekend dat de snelheid dan lager ligt.




Terugblik op 2022


Wat waren voor mij nu de 5 meest memorabele ritten van afgelopen jaar?

Op nummer 1 ongetwijfeld de Giro Giau

Zaterdag 10 september reed ik de Giro Giau in de Italiaanse Dolomieten tvv. het goede doel. Nl: De Climbing For Life.
Tijdens deze rit van 134 km. beklom ik 8 cols waaronder 2 x de Passo Campolongo, de Passo Pordoi, de Passo Sella, de Passo Gardena, de Passo Giau, de Passo Falzarego en als afsluiter de Passo Valparola. Goed voor 4.009 hoogtemeters.



Op nummer 2 komt de Sella Ronda

Donderdag 8 september reed ik de Sella Ronda. Een ritje in de Italiaanse Dolomieten van 52 km. en 1.676 hoogtemeters. De Sella Ronda is een ritje rond het prachtige Sella gebergte. Tijdens deze rit beklom ik eerst de Passo Gardena, de Passo Sella, de Passo Pordoi en de Passo Campolongo. Deze keer in de andere richting dan in de Giro Giau.


Op nummer 3 komt de beklimming van Le Grand Ballon

Zaterdag 28 mei reed ik samen met een aantal clubleden van De Schoonderbuukse Trappers naar Le Grand Ballon. Een beklimming in de Vogezen. Tijdens deze rit van 98 km. en 2.098 hoogtemeters reden we over een aantal andere colletjes. Namelijk: Col de la Schlucht, Le Hohneck, Le Markstein, Le Breitfirst, Col Du Platzerwazel en Le Grand Ballon.






Op nummer 4 komt er nog een beklimming uit de Vogezen. Nl: Le Petit Ballon

Vrijdag 27 mei reden we naar de top van Le Petit Ballon.
Een rit van 'maar' 41 km. en 926 hoogtemeters. Best pittig omdat de afstand van de beklimming zelf, vrij kort was maar met bepaalde (stijle) stukken die toch boven de 10 % waren.
Eenmaal boven was het toch genieten van het prachtige uitzicht over de Vogezen.



Op nummer 5 komt de kanalenroute

Eenmaal per jaar eens 'zot' doen. Meestal een lange afstandsrit. Op zaterdag 25 juni reed ik in mijn eentje een rit van 270 km. met maar 440 hoogtemeters. 'S morgens om 7:30 vertrokken voor deze lange tocht. De kanalenroute betekent veel waterwaterwegen die vrijwel vlak zijn. Maar waar de wind toch een belangrijke rol kan spelen. Gelukkig was het die dag mooi weer en niet al te veel wind. De rit verliep langs de volgende kanalen:
- Albertkanaal
- Kanaal Briegden-Neerharen
- Zuid-Willemsvaart
- Kanaal Bocholt-Herentals
- Kanaal Dessel-Turnhout-Schoten

Een leuke en aangename dag. Eén met de natuur, het water en mijn fiets. Alleen onderweg.
Veel tijd om over bepaalde dingen na te denken 🤔🤔 (Welke beklimmingen ga ik in 2023 doen. Welke lange rit ga ik in 2023 rijden, Wat ga ik in 2023 organiseren, ...)

Voila met deze blog sluit ik 2022 af.
10.061 kilometers
56.957 hoogtemeters
392 uren en 13 minuten sporten
Niet slecht zou ik zeggen ...


Reacties

Populaire posts van deze blog

Paardrijden kan ook best zwaar zijn.

Lang leve de vakantie!

De langste rit van 2023