Zo wil je niet in de krant komen ...

51-jarige fietser kritiek na ongeval in Okselaar

Dit voelt bijzonder raar aan ... vooral als het over je beste fietsmaat gaat die zo in de krant staat. 

Het is een rustige baan waar het ongeval gebeurd is. Het kruispunt is voorzien van een verkeersdrempel en overal is er voorrang van rechts. Dus snel kan er niet gereden worden. Maar als fietser ben je een zwakke weggebruiker ...

Hoe het ongeval gebeurd is, daar kan ik me niet over uitspreken. Dat is materie voor de verkeersdeskundige die ter plaatse is geweest.

Wat ik wel weet is dat mijn fietsmakker momenteel in het UZ Leuven ligt en dat zijn toestand kritisch is.

Maar ik blijf positief en kijk vooruit. We hebben voor dit jaar enkele speciale ritjes gepland die we samen gaan rijden. In de zomer staat er opnieuw een +300 km. gepland en in september gaan we samen naar de Dolomieten enkele cols beklimmen. Ik ga ervan uit dat alles goed verloopt maar ik ben ook realistisch en verwacht wel een lange revalidatie.

Misschien moeten we onze plannen een beetje uitstellen naar een latere datum en moeten we de nodige tijd nemen totdat alles weer terug in de plooi valt.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Paardrijden kan ook best zwaar zijn.

Lang leve de vakantie!

De langste rit van 2023