Lourdes reis 2020

3 oktober 2020

Bekendmaking resultaat
Vandaag heb ik (in beperkte kring weliswaar) aan mijn familieleden en sponsoren, de resultaten van mijn acties bekendgemaakt.
In die 8 maanden tijd heb ik 6.500 euro ingezameld voor mijn 2 projecten.
3.100 euro voor think pink.
3.400 euro voor Kom op tegen Kanker.
6.500 keren bedankt iedereen.

12 augustus 2020

Géros - Lourdes (75 km - 694 hm)
Vandaag de laatste rit richting Lourdes. Een heuvelachtig parcours met enkel maar hoogtemeters. Veel bergaf gaan we vandaag niet hebben. Maar het klimmen valt al bij al, goed mee. Vanmorgen toch vertrokken met lichte regen. Voor de zekerheid en de veiligheid (zoals het in Frankrijk is voorgeschreven) met een veiligheidsvestje vertrokken. Na een half uur waren de wegen al droog. Dan door een heuvellandschap richting Lourdes. Uiteindelijk nog een vrij gemakkelijke rit.

11 augustus 2020

Captieux - Géros (110 km - 834 hm)
Voorlaatste rit. Het venijn zat'm in de staart vandaag. 5 beklimmingen in de laatste 30 km. (waaronder eentje met een % van meer dan 11%.) In de voormiddag was het nog tamelijk ok om te fietsen. Zelfs enkele regendruppels gehad. Maar ze raakte nauwelijks het wegdek. Om een beetje nat te worden reden we af en toe door een aantal watersproeiers die op de velden stonden geïnstalleerd en die dan deels over de straat sproeiden. Op 75 km eventjes gestopt om wat bij te tanken. Nadien in één ruk verder doorgereden naar ons hotelletje.Vandaag zijn we door de wijngaarden van de Armagnac streek gereden. Een streek met toch wel wat afwisselende druivensoorten. Ook gestopt aan het kerkje van de cyclisten. Jammmer genoeg was het in de voormiddag niet open ... Toch wel een aantal leuke foto's genomen.

10 augustus 2020

Saint-Emilion - Captieux (92,6 km - 767 hm)
Vandaag rijden we verder naar beneden richting de Pyreneeën. We verlaten stilaan de wijnstreken van de Bordeaux wijnen. De temperatuur viel vandaag nog mee. Het is onder de 30 graden gebleven vandaag. Deze middag wanneer we op het terras in Bazas zaten regende het 5 minuten. De straten even nat en binnen de 10 min. weer droog. Na iets gegeten en gedronken zijn we dan richting Captieux gereden.

9 augustus 2020

Chateauneuf-sur-Charente - Saint-Emilion (102 km - 620 hm)
Vandaag een recuperatie rit richting Saint-Emilion. Toen we vanmorgen vertrokken was het 19 graden. Het eerste stuk was op een groene fietsroute. Een pad dat enkel voor fietsers bestemd is. Dat ging vrij vlot en vrij ontspannen. Onderweg gestopt om iets te eten en wat te drinken. Nadien ging het van de ene wijngaard naar de andere richting Pomerol en Saint-Emilion. Ondertussen was de temperatuur wel weeral opgelopen tot rond de 40 graden op de fiets.

8 augustus 2020

Confolens - Chateauneuf-sur-Charente (106 km - 1026 hm)
Vanmorgen was het ietsje koeler toen we vertrokken. We vertrokken door een heuvelachtig landschap waarin je stilaan het verschil in begroeiïng kon merken. Meer en meer velden met Cognac ranken. In de namiddag was de zon weer volop van de partij. Alsook de zuiderwind. Onderweg een paar keren gestopt om wat drank bij te tanken en iets te eten. Rond 17:00 zijn we dan toegekomen op onze misterieuze BenB. Een middeleeuws 'kasteel' met al evenoude kamers.

7 augustus 2020

Chatillon-sur-Indre - Confolens (135 km - 1051 hm)
Vandaag nog een langere rit. En uiteindelijk meer dan 1000 hm. Vrij laat vertrokken omdat we pas om 8:30 konden ontbijten. Het was al vrij warm als we vertrokken (+/- 30 graden) Al gaande weg liep de temperatuur (op de fiets) op tot 42 graden! Een paar keren stoppen was de boodschap. Zeker 6 à 7 liter water en frisdrank gedronken vandaag. Gelukkig konden onze begeleiders ons een paar keren bevoorraden. Morgen wordt het terug zo warm.

6 augustus 2020

Chambord - Chatillon-sur-Indre (109 km - 679 hm)
Vandaag op papier een vrij gemakkelijke rit. De eerste 50 kms waren vrij ok. Het omrijden niet meegerekend. Na 10 kms moesten we letterlijk door het bos omdat we de bepaalde uitgestippelde D-weg niet op mochten. Het werd vandaag ook warmer en warmer. Tot 38 graden op de gps gezien. Dat speelde het 2de deel van de rit wel parten. Bovendien bleef er vooraan of zijwind waartegen we moesten rijden. Toch nog wel een aantal mooie kastelen gezien. Gelukkig kunnen we ook rekenen op een goede ondersteuning onderweg. De nodige suikers en de nodige gekoelde drank zijn zeer welgekomen.

5 augustus 2020

Montargis - Chambord (110 km - 383 hm)
We verlaten de graanstreek en rijden naar midden Frankrijk. Meer en meer lange rechte wegen doorheen de verschillende bosdomeinen richting de mooie kastelen van de Loire. Een vrij rustige rit met weinig hoogtemeters en weinig tegenwind. Het wordt wel stilaan warmer. Het zal de komende dagen puffen worden

4 augustus 2020

Noyen-sur-Seine - Montargis (87 km - 518 hm)
Vandaag een rustig ritje ingelast na 2 tamelijk pittige ritten. Niet te veel kilometers en hoogtemeters. Nog steeds veel graanvelden gepasseerd. Nu begint het landschap stilaan te veranderen. Het wordt ook stilaan warmer. Met een goed onderhouden tempo in Montargis toegekomen. Hier hebben we een beetje tijd om eens iets anders te doen.

3 augustus 2020

Reims - Noyen-sur-Seine (140 km - 1160 hm)
Vanmorgen vanuit Reims vertrokken door (nog steeds) de graanschuur van Frankrijk alsook al door de champagne streek. In het eerste champagne dorp moesten we al een serieuze beklimming ondernemen. Stukken van 12, 13 en 14 % gedurende 3 km. Dat kan al tellen na de eerste 20 Kms. Nadien ging het heuvelachtig op en neer en de wind zat altijd tegen in de champagne streek. De temperatuur was aangenaam en af en toe dreigde er wel een donkere wolk. Maar gelukkig bleef het maar bij dreigen.

2 augustus 2020

Givet - Reims (155 km - 1344 hm)
Allereerst Eddy zijn band repareren. Die stond vanmorgen al plat alvorens we vertrokken waren. Vanmorgen was het bewolkt en 18 graden. We zijn vertrokken richting Reims. Eerste gedeelte langs de Maas was vlak. Vanaf Revin stonden er 5 klimmetjes op het programma. Een paar vrij pittige beklimmingen toch. Nadien doorheen de graanschuur van Frankrijk gereden. Constant rechtse wind vooraan. Geluk dat ik een brommer bij had. Den Eddy had precies EPO genomen. Ik heb die moeten intomen. Die rijdt te veel mee met de Bob. Op een gegeven moment moest ik zeggen dat'm tegen 37 km/u aan't rijden was. Een mooie maar vrij pittige rit, niet al te warm om door de graanschuur van Frankrijk te fietsen. Morgen richting Noyen-Sur-Seine. Dit zal ook nog een vrij lastige rit worden.

1 augustus 2020

Schoonderbuken - Givet (125 km - 611 hm)
Vandaag vertrokken richting Lourdes. Er waren vrij veel supporters aanwezig. Alvast een dikke merci voor jullie komst. Vandaag al heel wat kms. langs de Maas gefietst met af en toe wat onverharde stukken. Vandaag al 2 keer lek gereden. Mijn eigen fout. Een buitenband langs binnen repareren kan slechte gevolgen hebben. Bij aankomst aan het hotel maar direct een nieuwe buitenband gestoken. Zo kunnen we morgen met een gerust hart door de graanschuur van Frankrijk fietsen richting Reims.

29 juli 2020

De situatie is terug serieus verergerd ...
Het Coronavirus steekt terug zijn kop op. Er worden serieuze maatregelen getroffen om het virus opnieuw een halt toe te roepen. Naar Frankrijk reizen zit er voorlopig nog in. 1 augustus komt nu wel heel dichtbij.

17 juli 2020

Sponsoring van de ritten:
Rit 5 Montargis - Chambord (108 km)
Rit 6 Chambord - Chatillon-sur-Indre (123 km)

1 juli 2020

Het aftellen is begonnen ... Nog 31 dagen en we kunnen naar Lourdes vertrekken.

15 juni 2020

Het Coronavirus is in kracht afgenomen MAAR het is nog steeds aanwezig. Er zijn ondertussen al heel wat versoepelingsmaatregelen genomen. Naar het buitenland reizen is terug toegelaten. Hopelijk kan de pelgrimstocht naar Lourdes toch doorgaan.

12 maart 2020

Het ganse land gaat in Lockdown ... Het Coronavirus is hiervan de oorzaak. Alle evenementen, bijeenkomsten, ... worden afgelast.

15 februari 2020

Sponsoring rit:
Rit 3 Reims - Noyen-sur-Seine (135 km)
Rit 12 Ségos - Lourdes (75 km)

11 januari 2020: De gemakkelijkste en plezantste quiz van het jaar

Georganiseerd door KWB Schoonderbuken.

7 januari 2020

Sponsoring rit:
Rit 1 Schoonderbuken - Givet (117 km)

24 december 2019

Sponsoring van de ritten:
Rit 2 Givet - Reims (147 km)
Rit 7 Chatillon-sur-Indre - Confolens (129 km)
Rit 4 Noyen-sur-seine - Montargis (113 km)

17 december 2019

Ondertussen werden er ook al 2 ritten gesponsord.
Rit 9 Chateauneuf-sur-Charente - Saint-Emilion (98 km)
Rit 11 Captieux - Maubourguet (119 km)

14 December 2019: Kick off eRVe fietst tvv Kom op tegen Kanker en think pink

Zaterdag 14 december'19  werd de start van mijn campagne gegeven in de Spar van Schoonderbuken.
Voortaan kan je de bandjes kopen aan de kassa.

De bandjes zijn ook verkrijgbaar in de apotheek van Schoonderbuken (bij Bram en Elise).
De bandjes werden 's avonds ook al verkocht op het KWB ledenfeest.